সাহিত্য সঁফুৰা Sahitya Sofura

ফ'ৰ লেনৰ দুখ

Image
  ফ'ৰ লেনৰ দুখ  লেখকঃ পংকজ বৰুৱা   ফ'ৰ লেনৰ দুখ খণ্ড (১ ) এটা বহুজাতিক কোম্পানীৰ শীৰ্ষ বিষয়া হিচাপে সুদীৰ্ঘ দহ বছৰৰ পিছত ৰক্তাভ জ্যোতি শইকীয়া আপোন ঘৰখনলৈ আহিছে ।এক প্ৰকাশ কৰিব নোৱৰা অনুভূতি বুকুত কঢ়িয়াই গুৱাহাটীৰ পৰা আপোন ওপজা গাঁওখনৰ নিজৰ ঘৰখনলৈ বুলি এখন ভাড়া গাড়ীৰে ৰাওনা হৈছে ৰক্তাভ ।মনলৈ আহিছে ল'ৰালিৰ গা -মন শিহৰিত হৈ পৰা বহু স্মৃতি ।ইটোৰ পিছত সিটো  আমোদজনক স্মৃতিয়ে আমনি কৰিছে তাক।মনৰ আগত অগা দেৱা কৰি গৈছে তাহানিৰ মধুৰ স্মৃতি জড়িত হৈ থকা ইটোৰ পিছত সিটো ঘটনাই ।দহ বছৰৰ পিছত শৈশৱৰ বন্ধু -বান্ধৱীক লগ পাব সি ।ইমান বছৰৰ পিছত সি গাঁৱৰ ওচৰৰ বিলৰ জীয়া মাছৰ টেঙাৰ জোলেৰে মাকে ৰান্ধি দিয়া এসাঁজ ভাত তৃপ্তিৰে খাব পাৰিব ।নামি -দামী ৰেষ্টোৰেণ্টৰ হাজাৰ টকীয়া ভিন্ন স্বাদৰ সেই লান্স বা ডিনাৰক প্ৰত্যাহ্বান জনাব পৰা মাকৰ হাতৰ ভাতসাঁজৰ কথা মনত পৰি তাৰ গাড়ীৰ ভিতৰতে ভোক লগাৰ অনুভৱ হ'ল।নাই ভোক লাগিলেও বাটত অন্ততঃ আজি সি একো নেখাই ।কাৰণ গুৱাহাটীত ফ্লাইটৰ পৰা নামিয়েই সি মাকলৈ ফোন কৰি কৈ থৈছে -মই বিয়লি ৩ বজাৰ ভিতৰত পামগৈ ।তুমি বনোৱা সেই জীয়া মাছৰ আঞ্জাকন বনাই থ'বা ।লগত মই ভাল পোৱা গুটি ...

কবি অলক শৰ্মাৰ মন্তব্য

 দিগন্ত কুমাৰ ভূঞাৰ গল্পঃ "পতিতা ৰুণজুণৰ সেই নিশাটি" ৰ সন্দৰ্ভত কবি অলক শৰ্মাৰ মন্তব্যঃ 


খনীন্দ্ৰ আৰু ৰুণজুনৰ কাহিনীটো আকস্মিকভাৱে ঘটি যোৱা দুটা জীৱনৰ কৰুণ ঘটনা পৰিঘটনাৰ সংমিশ্ৰণ ৷দুয়োটাৰে জীৱনৰ গতি আৰু তাৰ প্ৰেক্ষাপট সুকীয়া ৷

এজন যদি হতাশগ্ৰস্ততাত ডুবি নিজকে নিঃশেষ কৰাত লাগি গৈছে ,আনজনে কিন্তু মনৰ দৃঢ়তা আৰু লক্ষ্যক ধৰি ৰাখিবলৈকে  ভুল কৰ্মপন্থা ল’বলৈও এৰা নাই ৷কাহিনীটো যথেষ্ট চেলেঞ্জিং ৷কাৰণ নায়ক নায়িকাৰ পথ দুয়োটাই সামাজিকভাৱে আদৰ্শগত দিশত দুৰ্বল যদিও সেই পথে শেহান্তৰত আহি সঠিক পথটো ধৰিবলৈ সক্ষম হ’ল ৷ইয়াৰ কাৰণ হিচাপে ক’ব পাৰি দুয়োটাই বাচিলোৱা জীৱন শৈলীটোক তেওঁলোকে বাধ্য হৈহে লৈছিল ,তাত বেকগ্ৰাউণ্ড আৰু শিক্ষাই অনবৰতে বাধা দি আহিছিল ৷


শেষত কওঁ চুটিগল্প এটা আৰ্ট ৷সেই আৰ্টটো কম কথাত আৰু গদ্যশিল্প ৰূপে প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ কৌশলপূৰ্ণ শৈলীটো আহৰণ কৰিব গল্পকাৰে পাৰিছে ৷যাৰ বাবে পঢ়োঁতে শেষ নকৰাকৈ আঁতৰি আহিব নোৱাৰি ৷

দুই এটা বানান টাইপত ভুল হৈছে ৷শুধৰণিৰ প্ৰয়োজন হ’ব ৷

শ্ৰীঅলক শৰ্মা, তেজপুৰ।

https://digantas.blogspot.com/2021/05/blog-post_18.html

Comments

Popular posts from this blog

" প্ৰাচীন ভাৰতীয় শিক্ষা বনাম আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থা।"

Swachh Bharat Abhiyan in Assamese play য’ত থাকিব স্বচ্ছতা, তাত পাবা সুস্থতা

ড.বীৰেন্দ্ৰ কুমাৰ ভট্টাচাৰ্য্য আৰু মৃত্যুঞ্জয়