সাহিত্য সঁফুৰা Sahitya Sofura

ফ'ৰ লেনৰ দুখ

Image
  ফ'ৰ লেনৰ দুখ  লেখকঃ পংকজ বৰুৱা   ফ'ৰ লেনৰ দুখ খণ্ড (১ ) এটা বহুজাতিক কোম্পানীৰ শীৰ্ষ বিষয়া হিচাপে সুদীৰ্ঘ দহ বছৰৰ পিছত ৰক্তাভ জ্যোতি শইকীয়া আপোন ঘৰখনলৈ আহিছে ।এক প্ৰকাশ কৰিব নোৱৰা অনুভূতি বুকুত কঢ়িয়াই গুৱাহাটীৰ পৰা আপোন ওপজা গাঁওখনৰ নিজৰ ঘৰখনলৈ বুলি এখন ভাড়া গাড়ীৰে ৰাওনা হৈছে ৰক্তাভ ।মনলৈ আহিছে ল'ৰালিৰ গা -মন শিহৰিত হৈ পৰা বহু স্মৃতি ।ইটোৰ পিছত সিটো  আমোদজনক স্মৃতিয়ে আমনি কৰিছে তাক।মনৰ আগত অগা দেৱা কৰি গৈছে তাহানিৰ মধুৰ স্মৃতি জড়িত হৈ থকা ইটোৰ পিছত সিটো ঘটনাই ।দহ বছৰৰ পিছত শৈশৱৰ বন্ধু -বান্ধৱীক লগ পাব সি ।ইমান বছৰৰ পিছত সি গাঁৱৰ ওচৰৰ বিলৰ জীয়া মাছৰ টেঙাৰ জোলেৰে মাকে ৰান্ধি দিয়া এসাঁজ ভাত তৃপ্তিৰে খাব পাৰিব ।নামি -দামী ৰেষ্টোৰেণ্টৰ হাজাৰ টকীয়া ভিন্ন স্বাদৰ সেই লান্স বা ডিনাৰক প্ৰত্যাহ্বান জনাব পৰা মাকৰ হাতৰ ভাতসাঁজৰ কথা মনত পৰি তাৰ গাড়ীৰ ভিতৰতে ভোক লগাৰ অনুভৱ হ'ল।নাই ভোক লাগিলেও বাটত অন্ততঃ আজি সি একো নেখাই ।কাৰণ গুৱাহাটীত ফ্লাইটৰ পৰা নামিয়েই সি মাকলৈ ফোন কৰি কৈ থৈছে -মই বিয়লি ৩ বজাৰ ভিতৰত পামগৈ ।তুমি বনোৱা সেই জীয়া মাছৰ আঞ্জাকন বনাই থ'বা ।লগত মই ভাল পোৱা গুটি ...

বৃদ্ধাশ্ৰমত প্ৰেমৰ ফাগুণ- Old age love Fagun

 

বৃদ্ধাশ্ৰমত প্ৰেমৰ ফাগুণ


বৃদ্ধাশ্ৰমত প্ৰেমৰ ফাগুণ

নাট্যকাৰঃ ঐশ্বৰ্য্য কাকতী, তেজপুৰ

প্ৰস্তাৱনা দৃশ্য:-

মঞ্চৰ সন্মুখ  ভাগত ঘোষকৰ মুখত পোহৰ পৰে-

ঘোষক: নমস্কাৰ মোৰ নাম ভজহৰি সেই যে দেখিছে--- (মঞ্চত ক্ষীণ পোহৰ পৰে তিনিখন চকীত তিনিজন বৃদ্ধ বহি থাকে)---সেইখন এখন বৃদ্ধাশ্ৰম,  মানে দুৰ্ভগীয়া,দুকপলীয়া লোকৰ শেষ বয়সৰ আশ্ৰয় স্থল গোটেই জীৱনটো ঘৰ দুৱাৰ সাজি, ৰা-ছোৱালী ডাঙৰ দীঘল কৰি এটা সপোনৰ পাছে-পাছে দৌৰি শেষত স্বপ্ন ভংগ কৰে চুৱনিৰ কুকুৰ খেদাদি পিতৃ-মাতৃক নীড়হাৰা কৰি ইয়াত থৈ যায় বা নিজে গুছি আহে নিজৰ শেষ আশ্ৰয় বিচাৰি এয়াই তথাকঠিত আধুনিক জীৱন যাত্ৰাৰ এক নমুন ,এই আশ্ৰয় খনৰ নাম অস্তাচল এইটো ভাগত চাৰিটা কোঠা পুৰুষৰ বাবে আৰু তিনিটা কোঠা নাৰীৰ বাবে বৰ্তমান ইয়াত মাথো এটা কোঠা খালি আছে মই পুৰুষৰ ভাগটো তদাৰক কৰো তদাৰক মানে যাক ইংৰাজীত কেয়াৰ টেকাৰ বুলি কয় সেইজনেই মই ৰান্ধনিও ময়েই, বাঢ়নিও ময়েই মোৰ পিতৃ-মাতৃ নাই মই অৱশ্যে এই বৃদ্ধ সকলৰ  মাজতেই মোৰ পিতৃ-মাতৃক বিচাৰি পাওঁ মোৰ এখেত সকলৰ  ফা-ফৰমাইচ,গালি-গালাজ শুনি বেয়া নালাগে এখেত সকলৰ  অন্তৰৰ পৰা প্ৰেম , ভালপোৱা এইবোৰ শব্দ, জীৱনে তেওঁ লোকক কৰা হটকাৰিতাৰ বাবে বাস্পহৈ উৰি গৈছে প্ৰেম ,ভালপোৱা এইবোৰৰ প্ৰতি তেওঁলোক বৰ উদাসীন বৰং এক প্ৰকাৰৰ ঘৃণাই পুঞ্জীভূত হৈ আছে ।...... , এই তিনিজনৰ  লগত চিনাকী কৰি দিওঁ তেখেতৰ নাম দিবাকৰ দুৱৰা ...... [দিবাকৰে তলমুৰ কৰি থকা অৱস্থাৰ পৰা মূৰ ডাঙি দৰ্শকলৈ চায়]এখেত হৈছে মদন কলিতা....... [মদন কলিতাই মুৰ ডাঙে]আৰু এইজন হৈছে সুশান্ত সেন........ [ সুশান্ত সেনে মুৰ ডাঙে ]-----(মঞ্চ আন্ধাৰ হয়)

ঘোষক: আপোনালোকক বলৈ লাজ লাগিছে যদিও কওঁ--, মোৰ এগৰাকী প্ৰেমিকাও আছে দেখিবলৈ দেখিবলৈ ভালেই মানে মই ভালেই দেখো মইতো এইখন সত্ৰ এৰি যোৱা টান গতিকে তায়েই আহে গা বঢ়াই গা বঢ়াই বুলি এই কাৰণেই কৈছো ইয়াত মানে অস্তাচলত প্ৰেমৰ প্ৰৱেশ নিষেধ জীৱনৰ আঘাতে প্ৰেমৰ প্ৰতি তিনিওকে বিতৃষ্ণা কৰি পেলাইছে সেয়েহে অতি সাবধানে গা বচাই , চুৰকৈ আহিব লাগে মানে কেতিয়াবা কেতিয়াবা আহে এবাৰ ধৰা পৰোতে তিনিওজনে মোৰ হাত ভৰি ভাঙিবই খুজিছিল,কথমপি ৰক্ষা পৰিছো তাইৰ আকৌ ভয়-ভ্ৰান্তি নাইকয় সেই বুঢ়া কেইটাই কি কৰিব , আপোনালোকেই কওকচোন সেই কেইজনে দৈহিক ভাৱে একো কৰিব নোৱাৰিলেও মই তেওঁলোকক আক্ৰমন কৰিম নেকি ?—আজি তিনিওজন লৈকো ওলাই যোৱা নাই তাই নাহিলেই ৰক্ষা তাইৰ নাম সোনপাহী ধুনীয়া নাম নহয়নে মোক তাই মৰমতে ভুজু বুলি মাতে [নেপথ্যত নাৰী কণ্ঠস্বৰ ভুজু ভুজু ]

ঘোষক: (জিভা উলিয়াই) সৰ্ব্বনাশ, সেয়া সোনপাহীৰ মাত,মাতটোও ধুনীয়া নহয় মই এতিয়া যাও তাইক কিবা এটা কৰি পঠিয়াব লাগিব আকৌ আহিম মাজে মাজে আপোনালোকৰ লগত কথা পাতিমহি সোনপাহী মোৰ কলিজাজনী  .....

                    READ the POST.............  

১ম দৃশ্য

[নেপথ্যত নাৰী-পুৰুষৰ কথোপকথন কথোপকথনৰ মাজতে তিনি বৃদ্ধ মঞ্চলৈ আগমন মঞ্চত পোহৰ কম তিনিও যেন সেই কথোপকথন শুনে আৰু যেন দেখে (Direction)]

নাৰী: মোৰ সোন ভুজু 

ভজহৰি: সোনপাহী সোনজনী ইয়ালৈ কিয় আহিছা তিনি বুঢ়াই দেখিব লাগিলে মোৰ পিঠি চিৰাচিৰ কৰিব

সোনপাহী: তোমাক নেদেখিলে যে মই থাকিব নোৱাৰো

ভুজু: মই জানো পাৰো, কি কৰিবা ভাগ্যৰ লিখন

সোনপাহী: ভাগ্য ভাগ্য বুলি ধিয়াই থাকিলে বনে ইফালে দিনবোৰ যে পাৰ হৈ গৈছে পাখি লগা কাড়ৰ দৰে অবিৰাম

ভুজু: আৰু অলপ দিন সোনজনী, অলপ দিনৰ পিছত জমা টকা অলপ পাম ,তেতিয়াই……….

সোনপাহী: সেই টকা পালে মোক এটা বাইল ফোন দিবা দেই

ভুজু: ধেৎ তেৰিকা, মই ভাবিছো বিয়খনৰ কথা তাইৰ চিন্তা বাইলৰ কথা , বাৰু সেইবোৰ কথা, সময় কম কিয় আহিলা কোৱা ?

সোনপাহী: মৰম বিচাৰি আৰু ভুজু , তুমি মোক কি বুলি ভাবা

ভুজু: তুমি মোৰ বাবে এপাহি ফুল

সোন: মই যদি ফুল তুমি মোৰ কাৰণে কি ?

ভুজু: ভো ভো মই তোমাৰ ভোমোৰা মই যেনিবা ভোমোৰা তুমি যেনিবা ফুল , সময় হাতত কম এতিয়া চোহো আহা [ লাইটৰ Service connection থাকিব দুয়ো ফালৰ পৰা লাইটবোৰ এটা এটাকৈ জ্বলিব জ্বলি আগবাঢ়ি এটা সময়ত ভিন্ন যেন দুয়োতা চৰিত্ৰই আগবাঢ়িছে এটা সময়ত দুটা পোহৰ লগ লাগিব আৰু Fliwrring মঞ্চত তিনিওটা চৰিত্ৰই নিজৰ নিজৰ চকু ঢাকিব  High pitch সংগীত Aporn লাইট নুমাই যায় মঞ্চত পোহৰ উজ্জ্বল হয় তিনিওজন যেন সেই দৃশ্য দেখাৰ উত্তেজনাত ভাগৰি পৰে Direction. দিবাকৰ Perkinson বেমাৰী, মদন কলিতাৰ Nerve বেমাৰ মূৰটো পৰি থাকে ]

দিবাকৰ: দেখিলে---

মদন: দেখৱা কিবা বাকী আছেনা-

সুশান্ত: ওৰে বাবা, কি দাৰুণ প্ৰেম, কেমন যে জড়াজৰি

মদন: জড়াজৰী মানে নো কি হা সেন ?

সুশান্ত: দুই এটা বঙালী শব্দতো শিখবেন ,জড়াজৰি মানে হচ্ছে সাবটা-সাবতি

মদন: লতাই গছক হাবছা মাৰি ধৰাদি হাবছা মাৰিছাল এই---

দিবাকৰ: নচলিব , নচলিব এই প্ৰেম-ট্ৰেম ইয়াত নচলিব যতচ্চব ফাল্টু প্ৰেমৰ পৰা মুক্ত হৈ শান্তিৰ বাবে ইয়াত আছোহি তাতো আহি পুহকৰ লগাদি এইচব লগ লাগিলহি ইয়াক আজি ভাল কৈ জাৰিব লাগিব

সুশান্ত: একটু পিছত মোৰ চকুত জড়াজৰি মানে সাবতা-সাবতি দৃশ্যটো লেগে আছে একটু উপভোগ কৰতে দিন

মদন: উপভোগ কৰবা খুজছে মনত নাই নিজৰ ৰা-ছোৱালী আৰু প্ৰেমত পৰি বিয়া কৰোৱা তিৰোতাই কি কৰালাহে

দিবাকৰ: সেই প্ৰেম আমুৱা নাই---

সুশান্ত: (দুখত) ভুলে যাই,ভুলে যায় আমাৰ অন্তৰেৰ মাজত এতিয়াও বাচি থকা প্ৰেমক আমি কবৰ যে দিতে বে সেটা ভুলে যায় প্ৰেমেৰ মাথাই আমি তিন লাথ মাৰি এই বেটা ভজহৰি, এই দিকে আয়---

[মুৰ খজুৱাই খজুৱাই ভজহৰি আহে ]

ভজ: মোক মাতিছিল

সুশান্ত: এইখানে তোৰ মত প্ৰেম সম্ৰাটতো এজনেই আছে

মদন: হাউ ভজ তোৰ লগত কি চৰ্ত্ত আছিল ? [ভজহৰি নিমাত]

দিবাকৰ: এতিয়া চামোন ধৰা মানুহ লে নহ নহয়, নকৱ কেলৈ কি চৰ্ত্ত আছিল মনত আছেনে নাই ?

ভজ: আছে

সুশান্ত : তেন্তে বলিস না কে  ?

ভজ: প্ৰেম নাৰী এইবোৰৰ পৰা দূৰত থাকিব লাগিব

মদন : দূৰত ক্যা, একেবাৰে দেখোন কি জৰি---

সুশান্ত: জড়াজৰি

মদন : একদম জড়াজৰি

ভজ: মানে ?

দিবাকৰ : ইস্এতিয়া সি ভজা মাছ লুটিয়াই খাব নজনা সেইতাত………….

মদন: আপীৰ লগত……

সুশান্ত: জড়াজৰি, সাবতা-সাবতি বেটা মজা লুটিছে

ভজ: আপোনালোকে অইন কিবা দেখিলে নেকি ? বুঢ়া হৈছেতো চকুৰে জলক পলক দেখি কিবাত কিবাটো দেখিলে নেকি  ?

দিবাকৰ : চূপ অসভ্য আমি অইন কিবা নেদেখিব পাৰো কিন্তু প্ৰেম……

মদন: প্ৰেম কৰলি দেখাই নহয় কৰবাত প্ৰেম কৰলি আমি গন্ধও পাঁও বুইছ

ভজ: (স্বগোক্তি) বুঢ়া কেইটাৰ পৰা  নিগমে মৰিলো সিহঁতে যেন প্ৰেম কৰাই নাছিল ৰা-ছোৱালী সবেই ঠগালে , তাৰ হোৰ তুলিছে আমাৰ দৰে প্ৰেমিকৰ ওপৰত

দিবাকৰ: কি দক্ষিণা নোপোৱা বামুনৰ নিচিনাকৈ ভোৰভোৰায় আছ তই সৈ কাঢ়িবিনে বিদায় দিম

ভজ: হয়, প্ৰেম কৰিছিলো মই কৰা নাই , তাই কৰিছে , তাইৰ প্ৰেমৰ বৰ উৎসাহ মই কি কৰিম

সুশান্ত: নামটো কি ?

ভজ: সোনপাহী

দিবাকৰ: সোনৰ পাহী হওক, ৰূপৰ পাহী হওক, পিতলৰ পাহি হওক ভবিষ্যতে যদি এইবোৰ ইয়াত চলে, তেতিয়াহলে মোৰ এই কপি থকা হাতৰেই চৰ শোধাম [কলিং বেল বাজিব]

মদন: এতিয়া যা, বাহিৰত কোনোবাই আটাহ পাৰবা ধৰছি [মদন,সুশান্ত,দিবাকৰ প্ৰস্থান]

ভজ: নিজৰ হাতৰ তৰণি নাই মোক চৰ শোধায়, হাঁহি উঠা কথা নহয়নে ?[ভজ বাহিৰলৈ যায় অৰুন্ধুতী দেৱী সোমাই আহে বয়স ত্ৰিশ অত্যাধুনিক সাজপোছাক , চকুত কলা চছমা, পাছে-পাছে ভজ]

বৃদ্ধাশ্ৰমত প্ৰেমৰ ফাগুণ

(ভজই অৰুন্ধুতীৰ ফালে থৰ লাগি চায় –Song with choreograph in Direction + তুনে মাৰি……….. দিবাকৰ সোমাই আহে অৰুন্ধুতীক দেখি তেৱোঁ ৰৈ যায় একে ধৰণৰ গান choreograph-গানমাইজান তোকে দেখা পাই------সুশান্ত আহি অৰুন্ধতীক দেখি ৰৈ যায় choreograph-গানমধুৰ মধুৰ শেষত আহে মদন মদনৰো একেই অৱস্থা choreograph-গান-ফুল ফুল ফুল Direction

ভজ: আপোনাক কি লাগে আৰু এইটো হৈছে পুৰুষৰ ব্লক , নাৰীৰ প্ৰৱেশ নিষেধ

অৰুন্ধতী: তোমাৰ নাম ?

ভজ: ভজহৰি

অৰু: ভজ বুলি মাতিব পাৰোনে ?

ভজ: পাৰে আকৌ কিয় নোৱাৰে আপোনাৰ মুখত ভজ নামতো শুনি মোৰ টফি এটা খাই থকা যেন লাগিছে

অৰু: মই মাইকী মানুহৰ ব্লকলৈ গৈছিলো তাত ৰূম খালী নাই সেই কাৰণে ইয়াত থাকো…………

ভজ: (লাহেকৈ) এই বুঢ়া কেইজন দেখিছে , মাইকী মানুহৰ নামত সাতটা দোৰ মাৰে  আপোনাক যে এতিয়া কি কৰিব , ছে:

অৰু: বা, মই এবাৰ চেষ্টা কৰি চাঁওচোন

ভজ: আপুনি জোৰ কৰি অহা বুলি দেই ,মই বাধা দিছিলো বুলি

অৰু: হেৰি , আপোনালোকে শুনিৱছেনে ( হাত চাপৰি বজাই শব্দ কৰিব)---শুনিছেনে ?

READ the POST.......

[তিনিও যেন সম্বিত ঘুৰাই পায় আৰু অৰুন্ধতীৰ মুখলৈ চাই থাকে]

অৰু:মোৰ নাম অৰুন্ধতী দত্ত মই এটা কথাত আচৰিত হৈছো অলপ আগতে ভজই আপোনালোকক বুঢ়া আখ্যা দি কিবা কথা এষাৰ কৈছিল, Now I am surprised আপোনালোকক কিয় বুঢ়া আখ্যা দিয়া হৈছে আপোনালোকতো মোৰ চকুত এতিয়াও ডেকা হৈয়েই আছে মানুহে চাব জানিব লাগিব চাব জানিলে ধূতুৰা ফুলকো গোলাপ ফুল যেনেই লাগে Person is not counted by years , but by mind , খুশবন্ত সিঙে নব্বৈ বছৰ বয়সতো বোলে প্ৰেম কৰিবৰ বাবে মনৰে সাজু আছিল আপোনালোকৰতো নব্বৈ হোৱা নাই ?

সমস্বৰে: নাই নাই আমি বহুত সৰু

দিবাকৰ: চিন্তাৰ বাবে বয়সৰ হয়তো কিঞ্চিত চাপ পৰিব পাৰে

মদন: এথানো ফুটবল খেলবা পাৰো

সুশান্ত : প্ৰেমেৰ গীত গাইতে পাৰি (গায়) অলিৰ কথা শুণে বকুল হাসে-----(অৰুন্ধতীয়ে দৰ্শকে দেখাকৈ মুখ টিপি হাঁহে )

ভজ: এখেতে ইয়াত থকাৰ কথা কৈছে

অৰু: মাইকী মানুহৰ ব্লকত খালী নাই মই বৰ দুৰ্ভগীয়া , আশ্ৰয়হীনা মোক অকনমান আশ্ৰয় দিবনে ? (কন্দাৰ ভাও জোৰে)

ভজ: নাই নাই নহ খুড়াহঁতে মাইকী মানুহৰ ছাঁটোকে সহ্য নকৰে মাইকী মানুহে খুড়াহঁতৰ জীৱনটোকে তিতা কৰি পেলাইছিল এতিয়া শান্তি বিচাৰি ইয়াত আছেহি   ইয়াতো মাইকী মানুহ, নাই নাই নহ আপুনি বেলেগ কৰবাত আশ্ৰয় বিচাৰক

দিবাকৰ: (মৰমেৰে) ভজ, ভজ , মানুহৰ চিন্তা জানো সদায় একেই থাকে , পৰিৱৰ্তনশীল জগতত চিন্তাৰোতো পৰিবৰ্ত্তন পাৰে

মদন: বাপা ভজ কিয়া ৰত্নাকৰ বাল্মীকি হোৱা নাছিল ?

সুশান্ত: বুদ্ধদেবেৰ জীবনেৰ কথা জান না ?

ভজ: মই সেইচব কথা নাজানো -----, মুঠতে এখেত ইয়াত থাকিব নোৱাৰে Not allowed আপুনি যাওক-----(অৰুন্ধতীয়ে একেথৰে ভজলৈ চায়----নেপথ্যত পুণৰ বাজি উঠে---‘তুনে মাৰি এণ্ট্ৰিয়াৰ’)

ভজ: আপুনি নাজানে বাইদেউ----

অৰু: কিয় বাইদেউ বুলি মাতিছা , মইতো তোমাৰ বয়সৰেইঅৰুন্ধতী বুলি মাতিবা...

ভজ: সঁচাকৈয়ে নে ?

অৰু: সঁচাকৈ

ভজ: তুমি নাজানা অৰুন্ধতী বাইদেউ-------

অৰু: আকৌ বাইদেউ ?

দিবাকৰ: তাৰ মুখত বাইদেউটোৱেই ভাল লাগিছে

মদন: তই বাই বুলিয়েই মাতবি দে

সুশান্ত: বাইদেউ ,দিদি---আহা কত মিষ্টি লাগছে

অৰু: আপোনালোকে যেতিয়া ইমানকৈ জোৰ দিছে , ভজ----বাইদেউ বুলিয়েই মাতিবা

ভজ: (স্বগোক্তি) শালা নাম নুমুৱা বুঢ়া কেইটাই মই পানী খাবলৈ ওলোৱা পুখুৰিটোত বৰবিহ ঢালি দিলে

অৰু: ভজ কিবা কলা---

ভজ: নাই অৰুন্ধতী---, নহয় বাইদেউ , মই খুজিছো এখেতসকলে এতিয়া মিঠা মাত দি ভদ্ৰ্লোক হৈছে , পাছত আপুনি ইয়াত থকাৰ বাবে ময়েই দায়ী আৰু মোক চৌদ্ধগোষ্ঠী উজাৰী গালি পাৰিব

অৰু: আপোনালোকে কি গালি দিব ?( গোটেই কেইজনে বিভিন্ন ধৰণৰ দৈহিক ভাষাৰে গালি নিদিয়াৰ ভাও দিব )

দিবাকৰ: ভজ, আশ্ৰয়বিহিন লোকক আশ্ৰয় দিয়াতো অসমীয়া সংস্কৃতিৰ এক অংশ, তাতে নাৰী নিৰাশ্ৰয়া লে কথাতো আৰু গভীৰ হয়

সুশান্ত: আমৰা যদি এই আশ্ৰয় নাপালো হেতেন কি হেতেন !

মদন: বাপা ভজ, এই আপীটো যদি এতৈ আশ্ৰয় নাপায় যদি কৰবাত চুইচাইড কৰবা লাগে ?

অৰু: হয় হয় , মই আশ্ৰয় নাপালে চুইচাইডৰ বাহিৰে আন কোনো গতি নাই

ভজ: ছি:, সেইবোৰ কথা নাপায়, সেইচব পাপ কথা , তেনে কৰাবোৰ পাপী,বাৰু অৰু---মানে  বাইদেউ আপুনি ইমান নিৰশ্ৰয়া হোৱাৰ কাৰণ কি ? আপোনাৰ ঘৰত মা-দেউতা-ভাই-ককাই কি কোনো নাই ?

অৰু: ( নাটকীয় ভংগীত) সকলো থাকিও আজি মোৰ একো নাই মই সৰু থাকোতেই মাঢুকাল, মা’----(কান্দে) মাহী আই আহিল, সতীয়া বাই , বাবা মাহী আইৰ কথা মতে উঠা-বহা কৰা সতীয়া ভাইৰ মোৰ ওপৰত অত্যাচাৰ চলিল মোৰ বিয়াও ঠিক হৈছিল,কিন্তু মাহী আয়ে বিয়াখন ভাঙি দিলে

দিবাকৰ: খুব ভাল !

অৰু: কিয় ভাল ?

দিবাকৰ: (Nervous) কিয় ভাল মানে-----কলিতা কিয় ভাল ----

মদন: কিয়া ভাল সেন----

সুশান্ত: (হাঁহে) তোমাৰ যদি বিয়া হৈ লহেতেন তেতিয়া আমি তোমাক কেনেকৈ লগ পালোহেতেন অৰু----

ভজ: (গল হেকাৰ মাৰি) অৰুন্ধতী---

সুশান্ত: তাৰ পৰ---?

অৰু: তাৰ পৰ আমাক বাড়ী থেকে বেড় কৰি দিল, এখন আমি আশ্ৰয়েৰ সন্ধানে----

সুশান্ত: কি চমৎকাৰ ! কি চমৎকাৰ !! তুমি দেখেছি বাংলাও বলতে পাৰ---

অৰু: Originally আমি বাঙালী অৱশ্যে জন্ম আমাৰ আসামেই, পঢ়া শুনা আসামিজ মিডিয়ামেই  কৰছি আমি অৰুন্ধতী দত্ত, বাঙালী দত্ত

সুশান্ত : তুমি বাঙালী মেয়ে কি সুন্দৰ (চুলিত হাত ফুৰাই, নেপথ্যত গীত: তুমি কেন এত সুন্দৰী --)

দিবাকৰ: (হঠাৎ) সেন ইউ আৰ টু মাছ বঙালী মইও জানো আই অলচ’ ( ভঙা ভঙা বঙালী কয়) তোমাৰ কাহিনিটো শুণে নহয় বৰ দূখ পাইছো অৱশ্যে যাৰ কপালে যিটা লিখা থাকবসেটাতো বে নে কি কোৱা অৰু ?

ভজ: অৰুন্ধতী---

মদন: মই কি বঙালী নাজনো---,বুচ্ছা অৰুন্ধতী তোমাৰ গল্পটা শুনিয়া তোমাৰ ভাই দুইটাকে মাইৰাং ফেলাং ফেলাং লাগছি---,মোৰ মোৰ বঙালী ভাল নে অৰুন্ধতী ?

ভজ: বঙালী মই নোৱাৰিব পাৰো বাইদেউ, কিন্তু মই সব বুজি পাওঁ , একদম ফিটালিং ফাইট (অৰুন্ধতীৰ চুলিত হাত দিব খোজে  সুশান্তই আঁতৰাই দিয়ে )

সুশান্ত: মোৰ নাম সুশান্ত সেন, আমি কিন্তু খাটি বাঙালী

দিবাকৰ: দেখিছা, ইমান দিনে আমাক কৈ আছিল , ‘মই যদিও উপাধিৰে বঙালী, দৰাচলতে মই মনে-প্ৰাণে অসমীয়া এতিয়া অৰুক দেখি……………………

ভজ: অৰুন্ধতী

দিবাকৰ: এতিয়া অৰুন্ধতীক পাইলৈ বঙালী হৈ

মদন: এথান হে বুজছো কুকুৰৰ নেজ চুঙাৰ ভিতৰত দহবছৰ ৰাখিলেও উলাই অনাৰ পাছত সি পুণৰ বেকা বই

অৰু: দিবাকৰ দাদা, মদন দাদা, সুশান্ত দাদা আমি কোনো বঙালী-অসমীয়া  নহয়----, আমি হৈছো  মানুহ---, আমাৰ পৰিচয় মাথো মানুহ (সুশান্তই গাই—‘মানুষ মানুষ্যেৰ জন্যে—)

মদন/দিবাকৰ: মানুহ মানুহৰ বাবে যদিহে----

অৰু: মই এতিয়া যাওঁগৈ, Bye bye…..ta ta…

সুশান্ত: কোথায় যাচ্ছ ?

মদন: কোথাই যাবা নিৰাশ্ৰয়া নাৰী ?

দিবাকৰ: হঠাতে জ্বলি থকা বাল্ব এটা যেন ফিউজ হৈ

ভজ: কিয় যায়নো ?

অৰু: এইতোটো মতা মানুহৰ ব্লগ , তদুপৰি দাদাহঁতে তিৰোতা  মানুহৰ ছাঁটোকে সহ্য কৰিব নোৱাৰে, মই ইয়াত কেনেকৈ স্থান লাভ কৰিব পাৰিম ! মামা’ ----(কান্দি কান্দি যাব খোজে,মাজে-মাজে ঘূৰি চায় মদন,সুশান্ত আৰু দিবাকৰে নিজৰ ভিতৰতে কথা পাতে) Direction.

দিবাকৰ: (কান্দি)- অৰু---

ভজ: (কান্দি)—অৰুন্ধতী

দিবাকৰ: অৰুন্ধতী , আমি এটা সিদ্ধান্তত উপনিত লো, আমি পাপ কৰিব নোৱাৰো

মদন: এটা কাই কিছু নোহোৱা আপীক এই ৰকম খেদাই দিবা নৌৰৌ---

সুশান্ত: তা লে আমৰা ওপৰত গৈ কি জবাব দিম তুমি ইয়াতে থাকিবা

দিবাকৰ/মদন : ইয়াতে থাকিবা (ভজই হাঁহি-হাঁহি প্ৰস্থান )

দিবাকৰ: আমাৰ পৰা তোমাৰ কোনো অনিষ্ট নহয়

মদন: তোমাক আমি ৰক্ষা কৰিম

অৰু: সঁচা, মই ইয়াতে থাকিম ! দিবাকৰ দাদা, মদন দাদা, সুশান্ত দাদা----আপোনালোক ইম্মান ভাল

সুশান্ত: মেচ দিউজৰ জন্যে চিন্তা নেই, আমিতো আছো---

অৰু: মই নিজে চলি যাব পৰাকৈ সৰু চাকৰী এটা কৰো , সেইটোৰ চিন্তা নাই , চিন্তা কেৱল মোৰ আশ্ৰয়ৰ

দিবাকৰ: আমি তোমাক আশ্ৰয় দিলো

মদন: কিয়া নেদিম, আলবৎ আশ্ৰয় দিছো

অৰু: আপোনালোক ইমান ভাল--- You are like honey, so sweet………..

মদন/দিবাকৰ/সুশান্ত: হয়নে-----Direction

ক্ৰমশঃ.........

 

Comments

Popular posts from this blog

" প্ৰাচীন ভাৰতীয় শিক্ষা বনাম আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থা।"

Swachh Bharat Abhiyan in Assamese play য’ত থাকিব স্বচ্ছতা, তাত পাবা সুস্থতা

ড.বীৰেন্দ্ৰ কুমাৰ ভট্টাচাৰ্য্য আৰু মৃত্যুঞ্জয়