সাহিত্য সঁফুৰা Sahitya Sofura

ফ'ৰ লেনৰ দুখ

Image
  ফ'ৰ লেনৰ দুখ  লেখকঃ পংকজ বৰুৱা   ফ'ৰ লেনৰ দুখ খণ্ড (১ ) এটা বহুজাতিক কোম্পানীৰ শীৰ্ষ বিষয়া হিচাপে সুদীৰ্ঘ দহ বছৰৰ পিছত ৰক্তাভ জ্যোতি শইকীয়া আপোন ঘৰখনলৈ আহিছে ।এক প্ৰকাশ কৰিব নোৱৰা অনুভূতি বুকুত কঢ়িয়াই গুৱাহাটীৰ পৰা আপোন ওপজা গাঁওখনৰ নিজৰ ঘৰখনলৈ বুলি এখন ভাড়া গাড়ীৰে ৰাওনা হৈছে ৰক্তাভ ।মনলৈ আহিছে ল'ৰালিৰ গা -মন শিহৰিত হৈ পৰা বহু স্মৃতি ।ইটোৰ পিছত সিটো  আমোদজনক স্মৃতিয়ে আমনি কৰিছে তাক।মনৰ আগত অগা দেৱা কৰি গৈছে তাহানিৰ মধুৰ স্মৃতি জড়িত হৈ থকা ইটোৰ পিছত সিটো ঘটনাই ।দহ বছৰৰ পিছত শৈশৱৰ বন্ধু -বান্ধৱীক লগ পাব সি ।ইমান বছৰৰ পিছত সি গাঁৱৰ ওচৰৰ বিলৰ জীয়া মাছৰ টেঙাৰ জোলেৰে মাকে ৰান্ধি দিয়া এসাঁজ ভাত তৃপ্তিৰে খাব পাৰিব ।নামি -দামী ৰেষ্টোৰেণ্টৰ হাজাৰ টকীয়া ভিন্ন স্বাদৰ সেই লান্স বা ডিনাৰক প্ৰত্যাহ্বান জনাব পৰা মাকৰ হাতৰ ভাতসাঁজৰ কথা মনত পৰি তাৰ গাড়ীৰ ভিতৰতে ভোক লগাৰ অনুভৱ হ'ল।নাই ভোক লাগিলেও বাটত অন্ততঃ আজি সি একো নেখাই ।কাৰণ গুৱাহাটীত ফ্লাইটৰ পৰা নামিয়েই সি মাকলৈ ফোন কৰি কৈ থৈছে -মই বিয়লি ৩ বজাৰ ভিতৰত পামগৈ ।তুমি বনোৱা সেই জীয়া মাছৰ আঞ্জাকন বনাই থ'বা ।লগত মই ভাল পোৱা গুটি ...

বৰ্তমান সমাজত নাৰীসকল কিমান নিৰাপদ!

Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা

           


  






বৰ্তমান সমাজত নাৰীসকল কিমান নিৰাপদ!


নিৰাপদ শব্দৰ অৰ্থ বিচাৰি বৰ্তমান হাবাথুৰি খাব লগা হৈছে। 


Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰাসেই প্ৰাচীন কালৰ পৰাই নাৰীৰ ওপৰত চলি আহিছে শোষণ, উৎপীড়িন, নিৰ্যাতন। বৰ্তমানেও ই ধাৰাবাহিক ভাৱে চলি অহাটো চৰম পৰিতাপৰ কথা। অতীতৰ পৰাই নাৰীক নিজ সুবিধাৰ বাবে খটোৱাই থকা হৈছে।



Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা


মহাকাব্য ৰামায়ণ আৰু মহাভাৰতৰ সীতা, দ্ৰৌপদীৰচৰিত্ৰ দুটা গভীৰ ভাৱে বিশ্লেষণ কৰিলে দেখা যায় যে, দুয়োটা চৰিত্ৰই গোটেই জীৱন দুখকে সাৱটি থকা। নিজ স্বাৰ্থৰ সিদ্ধি বাবে যুধিষ্ঠিৰে দ্ৰৌপদীক বাজি লগাবলৈও কুন্ঠাবোধ কৰা নাছিল।

Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা
অন্যহাতে সীতাদেৱী মহাসতী হৈও
 
ৰামে সতীত্বৰ প্ৰমাণৰ  বাবে 

অগ্নি পৰীক্ষা দিবলৈ বাধ্য 

কৰোৱাইছিল।

         


সেই প্ৰাচীন পৰম্পৰা আজিও সমাজত বৰ্তি আছে। নাৰী আজিও মুক্ত হ'ব পৰা নাই নিৰ্যাতনৰ পৰা। নাৰীৰ ওপৰত জাপি দিয়া কু-সংস্কাৰ, অন্ধবিশ্বাস, বাল্য - বিবাহ, পৰ্দাপ্ৰথা, সতী দাহ প্ৰথা ইংৰাজসকলৰ শাসন কালত লৰ্ড বেন্টিংছে নিষিদ্ধ কৰিছিল যদিও বৰ্তমানেও আমাৰ দেশৰ কিছুমান ভিতৰুৱা গাঁৱত আজিও কু-সংস্কাৰ, অন্ধবিশ্বাস বোৰ প্ৰচলিত হৈ আছে।

             আজিৰ শিক্ষাৰ প্ৰসাৰতাৰ কালতো যৌতুকৰ বাবে বোৱাৰী হত্যা, মাতৃগৰ্ভৰ ভ্ৰণ পৰীক্ষা কৰি কন্যা সন্তানৰ ভ্ৰণ হত্যা কৰা অতি জঘন্য তথা অমানৱীয় কাম চলি থকাতো অতি পৰিতাপৰ আৰু দুৰ্ভাগ্যজনক ঘটনাই নহয় অতি লজ্জ্বাজনকো।

Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা
নাৰীৰ ওপৰত চলা নানা মানসিক, শাৰীৰিক উৎপীড়িন আৰু অত্যাচাৰে প্ৰমাণ কৰে যে পুৰুষ প্ৰধান সমাজত নাৰীসকল কিমান নিৰাপদ! সমাজত নাৰীসকল এতিয়াও ভোগৰ সামগ্ৰী সদৃশ হৈয়ে আছে। আজি দানৱৰূপী পুৰুষৰ ওচৰত পাঁচ বছৰীয়া শিশু এগৰাকীও নিৰাপদ নহয়। পুৰুষৰ পাশৱিক হাতোৰাৰ পৰা এতিয়াও নাৰী মুক্তি হ'ব পৰা নাই।

ধৰ্মৰ মহান বাণী প্ৰচাৰ কৰা নিজকে ভগৱান বুলি ভবা ব্যভিচাৰী, বিকৃত যৌনৰোগী আশাৰাম বাপু ইয়াৰ জ্বলন্ত উদাহৰণ নহয় নে? ধৰ্মক দোহাই দি এইসকল ধাৰ্মিক, পুজাৰী ৰূপী ভণ্ড পুৰুষে নাৰী - কিশোৰীক কি দৰে যৌন শোষণ কৰিছে! নাৰীসকলে এনেবোৰ ঘটনাৰ পৰাই শিক্ষা লওক----ধৰ্মৰ নামত চলি অহা অন্ধবিশ্বাস, কুসংস্কাৰ বশৱৰ্তী নহ'বলৈ।

             কিছুদিনৰ আগতে বৰমা'ৰ ছোৱালী বা'য়ে বৰমা'ক সোধা শুনিছিলোঁ যে বাহঁত স্কুল - কলেজলৈ বা আন ঠাইলৈ ফুৰিবলৈ যাওঁতে চিন্তা হৈছিল নে? বৰমা'ৰ উত্তৰ আছিল তেওঁলোকে কোনো দিন চিন্তা নকৰিছিল। বৰঞ্ছ দৃঢ় বিশ্বাস আছিল নিৰ্দিষ্ট সময়ত ঘৰ পাবহি বুলি। বা'ই কৈছিল, তেওঁৰ ছোৱালী জনী আন ঠাইলৈ নালাগে স্কুলৰ পৰা ঘৰ আহি নোপোৱালৈকে চিন্তা হৈ থাকে। এই চিন্তা কেৱল বা'ৰে নহয়। বৰ্তমান আমাৰ দেশৰ, আমাৰ ৰাজ্যৰ প্ৰতিগৰাকী কন্যা সন্তানৰ মাতৃৰে চিন্তাৰ বিষয়। পুৱা ঘৰৰ পৰা ওলাই যোৱা ছোৱালীজনী পুনৰ নিৰাপদে ঘূৰি আহিব নে? কিয় আমি নাৰীসকল নিৰাপত্তাহীনতাত ভূগিছোঁ? 

পুৱাৰ বাতৰি কাকতখন হাতত ল'লেই বৰ বৰ আখৰেৰে লিখা থাকে পঞ্চাশ উৰ্ধ পুৰুষৰ কামনাৰ বলি নাবালিকা, ধৰ্ষণ আৰু হত্যাৰ বাতৰি। এনে বাতৰিয়ে উদঙাই দিছে বৰ্তমান সমাজত নাৰী মুঠেই নিৰাপদ নহয়।এতিয়া ঘৰৰ চাৰিবেৰৰ মাজতো কন্যা সন্তানক অকলে এৰি যাব নোৱাৰি। কাষৰ অতি আপোন বুলি ভৱা ঘৰৰ পুৰুষ বা যুৱকৰ লুলুপ দৃষ্টি আপোনাৰ বা আপোনাৰ কন্যা সন্তানৰ ওপৰত। 

           নাৰীসকল যুগে যুগে লাঞ্ছিতা - বঞ্চিতা, অৱহেলিত হৈয়ে থাকিব নেকি? নিজ প্ৰাপ্য, অধিকাৰ, সমমৰ্যদা আদায় কৰিব লাগিব। সাম্প্ৰতিক নাৰীৰ সমমৰ্য্যদা, সমঅধিকাৰ নাৰী স্বাধীনতা হকে, নাৰী নিৰ্যাতন, শোষণ - উৎপীড়নৰ বিৰুদ্ধে আমাৰ দেশত ভালে কেইটা নাৰী সংগঠন গঠন হৈছে। 

নাৰী ওপৰত চলা নানা দুষ্কাৰ্য, হত্যা, ধৰ্ষণ, নিৰ্যাতন, অপহৰণৰ বিৰুদ্ধে মাত মাতি আহিছে। নাৰীৰ প্ৰগতি, মুক্তিৰ কাৰণে সভা সমিতি পাতি নানা প্ৰস্তাৱ গ্ৰহণ কৰি আন্দোলনৰ কাৰ্যসূচী লৈ নানা বাতৰি কাকতত, প্ৰচাৰ পত্ৰিকাত বিবৃতি প্ৰচাৰ কৰিছে। এই খিনি কৰিবলৈ যাওঁতে সমাজৰ প্ৰতিগৰাকী নাৰী শিক্ষিতা হোৱাতো একান্তই বাঞ্ছনীয়। যেতিয়ালৈকে প্ৰতিগৰাকী নাৰী শিক্ষিতা নহয়, নিজৰ অধিকাৰ বিষয়ে সচেতন নহয়, তেতিয়ালৈকে মাত্ৰ কেইটামান মুষ্টিমেয় সংগঠনে তেওঁলোকৰ প্ৰাপ্য আধিকাৰ আদায় কৰাতো সম্ভৱ নহয়। 

          নাৰীসকল কেৱল পুৰুষৰ দ্বাৰাই নিৰ্যাতন নহয়। বহু সময়ত নাৰীসকল নাৰীৰ দ্বাৰা নিৰ্যাতিতা, লাঞ্ছিতা হয়। বোৱাৰী হত্যা বিষয়ে আঙুলিয়ালে দেখা যায় যে বোৱাৰী গৰাকীক যৌতুকৰ বাবে শাহু বা ননদ গৰাকীয়ে নিৰ্যাতন কৰি হত্যা পৰ্যন্ত কৰে তথা আত্মহননৰ বাবে বাধ্য কৰায়। বনকৰা ছোৱালীজনীও নিৰ্যাতিতা হয় ঘৰৰ গৃহিনী গৰাকীৰ হাতত। এনে উদাহৰণ সমাজত প্ৰায়ে দৃষ্টিগোচৰ হয়। আমি নাৰীয়ে যদি নাৰীৰ মোল নুবুজোঁ তেন্তে পুৰুষ সকলে কি বুজিব? 

         বৰ্তমান সমাজ ব্যৱস্থাত আধুনিকতাৰ এঢাপ আগবাঢ়িবলৈ ধৰিছে। নাৰীৰ ওপৰতে হয়তো এই আধুনিকতাৰ প্ৰভাৱ বিশেষকৈ পৰিছে।



নাৰীসকল স্বল্প বস্ত্ৰ পৰিধান কৰি অতি আধুনিক হ'ব খোজে। ফলত নাৰীৰ শত্ৰু বাঢ়িবলৈ ধৰিছে। যুৱতী আৰু নাৰীসকল পুৰুষ আৰু যুৱকৰ অশালীন ব্যৱহাৰৰ সন্মুখীন হোৱাৰ প্ৰধান কাৰণ হৈছে তেওঁলোকে পৰিধান কৰা অমাৰ্জিত পোছাক। অপ্ৰিয় হ'লেও সত্য যে বৰ্তমান ফেচবুকৰ পৃষ্ঠাতে দেখিবলৈ পোৱা যায় আমাৰ প্ৰায় ভাগ অসমীয়া মহিলাই নিজা জাতীয় পোছাক মেখেলা চাদৰ পৰিধান কৰিবলৈ এৰি অমাৰ্জিত পোছাক পৰিধান কৰি ফটো আপলোড কৰে। অতি আধুনিকা বুজাবলৈ যোৱা যুৱতী- নাৰী সকলে ওপৰ অংশত এবেগেত আৰু তলৰ অংশত এবেগেত কাপোৰৰ পোছাক পিন্ধি মহানগৰীৰ চিটিবাছ, পদপথত  নিশা দহ বজালৈকে বাৰ, নৈশক্লাব, ডিষ্কুথেকত দেখা যায়। যুৱতী সকলক এনে পোছাক পৰিধানত পিতৃ-মাতৃয়ে বাধা দিব লাগিব। অৱশ্যে ফেচবুকত মাতৃ আৰু কন্যাৰ এনে ফটো আপলোড কৰি গৌৰৱবোধ কৰা মহিলা নথকাও নহয়। প্ৰায়ে দৃষ্টি গোচৰ হয়। সন্তানক পলমকৈ নিশা ঘৰত সোমোৱাৰ কৈফিয়ৎ বিচাৰিব লাগিব পিতৃ-মাতৃয়ে। 

       

Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা
আনহাতে গ্লেমাৰ বিচাৰি একাংশ যুৱতীয়ে নগ্নদেহ প্ৰদৰ্শন কৰা, কথাছবিৰ কোনো গানত বৰষুণত তিতি নাচি নাচি দেহৰ ভাঁজ দেখুৱাইছে। নগ্নতা বা শৰীৰ প্ৰদৰ্শনত তীব্ৰ প্ৰতিবাদ কৰিলেও "ফেশ্বন শ্বো" দৰ্শকৰ আগ শাৰীত আসন পুৰাই আমিবোৰে হাত চাপৰি বজাই বাহঃ বাহঃ দিওঁ। 

           যি কি নহওঁক .......... ,সম অধিকাৰ, সমমৰ্যদা আৰু স্বাধীনতা, সুৰক্ষা নাৰীকহে লাগে। সেয়ে এই ক্ষেত্ৰত নাৰীয়ে মূখ্য ভূমিকা ল'ব লাগিব। যিকোনো পৰিস্থিতিতে সাহসেৰে যঁজিব পৰা ক্ষমতা থাকিব লাগিব। আমি আশাবাদী এনে এখন সমাজৰ, য'ত নাৰী চিৰ পূজিতা হ'ব। নিৰ্যাতন বিহীন অন্ধবিশ্বাস, উৎপীড়িন বিহীন নিকা সমাজ। যিখন সমাজে নাৰীক দিব পূৰ্ণ মৰ্যদা আৰু সুৰক্ষা। 


  লেখিকাঃ  উৰ্বশী বৰগোহাঁই,ডিব্ৰুগড় (অসম) 

Sahitya Sofura সাহিত্য সঁফুৰা
Urbashi Borgohain


            

Comments

Popular posts from this blog

" প্ৰাচীন ভাৰতীয় শিক্ষা বনাম আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থা।"

Swachh Bharat Abhiyan in Assamese play য’ত থাকিব স্বচ্ছতা, তাত পাবা সুস্থতা

ড.বীৰেন্দ্ৰ কুমাৰ ভট্টাচাৰ্য্য আৰু মৃত্যুঞ্জয়